Denuncia

Què pots fer? Quins són els teus drets? IDC existim per defensar-te i reclamar el que és teu!

Com funciona?

Tota persona consumidora té dret a defensar-se davant els abusos, males pràctiques o fraus comesos per part d’entitats, col·lectius o empreses i a reclamar per productes o serveis defectuosos. Si no hi ha un acord o entesa entre les parts, sovint cal recórrer als serveis jurídics per presentar una reclamació en concepte de danys i perjudicis.

Els passos a seguir per poder reclamar són:

• 1. Indicar quin és el vostre cas i deixar les vostres dades.
  • 2. Associar-se a IDC (per gaudir del benefici de justícia gratuïta, si existeix risc d’abonar costes judicials).
  • 3. Se us posarà en contacte amb el nostre servei jurídic per fer visita i iniciar el procés necessari.
  • 4. L’advocat o advocada encarregat/da de fer la reclamació i presentar-la us explicarà el funcionament detallat dels passos a seguir.

Explica'ns

ASSOCIA’T

ET CONTACTEM

RECLAMEM

Què és la justícia gratuïta?

La nostra legislació permet a les organitzacions de persones consumidores actuar en defensa i representació de les persones associades. Es reconeix a les associacions legitimades l’anomenat benefici de la justícia gratuïta, que desactiva el risc per a les persones sòcies d’abonar les costes del procés judicial en cas d’obtenir una resolució desfavorable als seus interessos. En aquest sentit, les persones interessades a reclamar judicialment per alguns dels casos en els quals actuem poden acollir-se a aquest dret associant-se a IDC. La possibilitat d’actuar a través de l’associació pot ser una excel·lent oportunitat per exercir els nostres drets en condicions avantatjoses, disminuint, així, els riscos vinculats a la reclamació judicial.